• טלפון: 072-2121333
04יוני, 2015
2
אחסון אתרים Linux או Windows

אחסון אתרים Linux או Windows

מרבית החברות בתחום אחסון אתרים משתמשות כפלטפורמה (סביבת עבודה) בשתי מערכות הפעלה עיקריות בשרתי האחסון שלהן: Windows ו- Linux. למערכת ההפעלה של השרת ישנה השפעה רבה וישירה על רמת הביצועים שלו, היציבות, אבטחה, גמישות השרת, נוחות השימוש והפונקציונליות בו. לכן בעלי אתרים הם לרוב, אובדי עצות בעת בחירת סוג שרת אחסון / סביבת העבודה לאחסון אתר.

 

מעבר ליתרונות והחסרונות בכל אחת מן המערכות, הגורם השקול ביותר בעת הבחירה הוא שפת תכנות האתר וצרכיו. שפת התכנות בה פותח האתר והרכיבים השונים איתם הוא עובד לעיתים יקַבעו אותנו למערכת הפעלה אחת, שכן הם לא יעבדו כראוי במערכת הפעלה אחרת. אם הבחירה היא חופשית, מערכת ההפעלה Linux היא המערכת המועדפת בדרך כלל לאחסון אתר, אמנם לא בפער רב מ- Windows, שהולכת ומצמצמת את הפער עם הזמן.

 

לנוחיותכם, סידרנו את היכולות השונות של המערכות הרלוונטיות לאחסון אתרים.

 

 לינוקס (Linux)וינדוס (Windows)
יציבותמנסיוננו כחברת שרתים ותיקה, שרתי לינוקס נוטים יציבות גבוהה ולאורך זמן.מערכות הוינדוס החדשות יציבות מבעבר, אך עדיין נדרש boot במקרים מסוימים.
ביצועיםהדעה הרווחת בשוק היא שבלינוקס ניתן להריץ יותר תהליכים בו זמנית, בפועל, ניתן להפעיל יותר אתרים בשרת לינוקס.מערכת ההפעלה עצמה צורכת משאבים גבוהים יחסית מהשרת.
אבטחהרב האבטחה היא באחריות מפעיל השרת, מפתח האתר ומפעיליו.קיים יתרון יחסי למערכת, בעזרת עידכוני התוכנה האוטומטים המתחקים אחר פרצות שונות וחוסמים אותם.
גמישות ופונקציונליותתומכת בHTML, JavaScript,PHP,PYTHON
מסדי נתונים מסוג MySQL
תומכת ב HTML, JavaScript,ASP, ASP .Net
מסדי נתונים מסוג MS SQL, Access
עלויותמערכת קוד פתוח המפותחת ע"י מתכנתים מתנדבים, לכן היא ללא עלות ובשימוש חופשי.מפותחת ע"י חברת Microsoft, מצריכה רשיון עבור כל מערכת.
נוחות השימושמצד מפעיל המערכת: דרוש ידע רב שליטה והתמחות ברמה גבוהה.
מצד בעל האתר: קיימים פאנלי ניהול מתקדמים המאפשרים שליטה מלאה באופן ידידותי וקל.
מצד המפעיל: מצריך ידע ושליטה במערכת, אמנם נוחה יותר לתפעול בשל האופי הגרפי של המערכת.
מצד הלקוח: נוחה וידידותית לשימוש.

 


>